Nu är påsken över

Jag gillar påsken även om det inte direkt är någon favorithögtid. Jul är min favorithögtid men det innebär även massor av stress. Påsken är mer lugn, inte så mycket krav mer än att fixa påskägg till barnen.
Lite påskaftons firande med våran bostadsrättsförening. M vet hur man slappar.
Barnen fick leta ägg.
Det bjöd även på korv med bröd och påskmust till alla. Själv hoppade jag över det eftersom vi skulle äta påskmiddag strax efteråt.
Baby M fick ett korvbröd. Jag har läst nånstans att barn lätt kan sätta korv i halsen så jag vågar inte ge honom det. Kanske har jag blivit lite mer försiktig för varje barn?
 
Efteråt åkte vi hem till min bror och firade påsk med min familj. Pappa hade lagat till jättegod mat och speciellt hans Janssons frestelse. Jag satt nog och åt längst av alla, fast det är nog inget ovanligt. Hatar att äta snabbt. Jag vill njuta av maten länge.
Stor och liten. Det är inte varje dag som jag lyckas fånga äldsta sonen på bild. Här har baby M öppnat sitt påskägg från sin moster och fått en babblare.
 
Baby Ms ägg som han fick hemma.
Stora Ms ägg. Tonåringarna fick bara godis.
 
På söndagen blev det påskfirande med mannens familj. Det var också trevligt. Jag tyckte även det var skönt att få umgås med mina tonåringar. Hemma sitter de mest framför varsin dator. Det känns som vi skulle behöva komma iväg ut hela familjen tillsammans oftare.
Vi får se när nästa gång blir.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0