Vår Legolandsresa del 1

Natten mot torsdag började vi vår resa med att ta hyrbilen till Varberg för att ta båten över till Danmark.
Vi började båtresan med frukostbuffe. Babybossen åt bara lite gurka och glass.
Det hann nog inte ens gå en timme innan jag var sjösjuk. Min man frågade personalen om man kunde köpa nåt mot sjösjuka men det fanns inget, de erbjöd mig bubbelvatten och en annan passagerare som hört oss gav mig ett åksjukepiller. Det hjälpte som tur var.
Min man som kört hela natten blev väldigt trött och gick och köpte en hytt. Lika bra det för vi hade även en övertrött 1-åring. Tror han vaknade ca 4 på morgonen i bilen och somnade inte om. Det slutade iaf med att hela familjen somnade i hytten. Det behövde vi tydligen även om det bara var en 4timmars båttur.
Vårat hus. Två våningar. Tonåringarna fick varsit rum och var överlyckliga. Hemma så delar de rum. Vi såg dom knappt när vi var i huset eftersom de stängde in sig på rummen.
Lite vardagsrum och matsal. Som vanligt lyckdes vi stöka till ganska snabbt ;)
 
 
Inte helt fel att ha en sån här i huset. Det fanns även bastu. Tyvärr orkade vi inte använda dom.
Lalandia, vårat typ hotellområde. Ett shopping/nöjescenter i ett. Här inne finns det massor att roa sig med. Bland annat ett stort badpalats som snabbt blev en favorit hos oss. Jag rekomenderar alla att besöka Lalandia, men behöver inte bo på området för att göra det även om det ger lite fördelar.
Sarah
2018-07-16 @ 23:37:08
URL: http://CheerSarah.devote.se

Va roligt o åka till Danmark :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0