Spontanutflykt

Ibland får jag tvinga iväg min man på lite spontanutflykter när jag blir uttråkad hemma. Jag har ingen bil och körkort själv så kommer inte så långt om dagarna vilket gör att både jag och babyn blir uttråkade.
 
Tur att vi har ett friluftsmuseum i vår stad. Det finns inte så jättemycket att göra där men är mysigt att titta på djur och gamla hus. Nu hade både jätterna och fåren fått bebisar. Så otroligt söta.
 
Baby M vill inte gå där i från. Min skrek han varje gång jag försökte gå. Vet inte om det var de stora eller de små bääande varelserna som han gillade mest.
Kollar på julbocken
M och grisen.
 
För en gångs skulle kunde man se deras kaninen bra. Annars brukar de alltid gömma sig inne men nu var nog alla ute. Tyvärr han jag inte ta kort. Precis när jag skulle ta upp mobilen kom en djurskötare för att mata dom och alla kaninen försvann blixtsnabbt in. De visste vad som var på gång.
 
Det blev allfall en snabb liten utflykt. Jag kollade aldrig öppettiderna så vi hade inte så mycke tid på oss men hann nog ändå med det mesta. Baby M var nog den som uppskattade besöket mest av alla så det ska vi nog göra om. Fast vi väntar nog tills det blir varmare.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0