Att drömma sig tillbaka

När jag sover drömmer jag väldigt ofta att jag bor i lägenheten som jag växte upp i. Jag verkar även vara en blandning av barn, ungdom vuxen. Alla platser där jag var ute och lekte dyker också upp. Vet inte om andra drömmer så mycket om sina barndomsplatser eller om det är min hjärna som försöker bearbeta nåt eller inte ha fattat att jag är vuxen. Jag bor även kvar i samma område även om mycket har förändrats. Men i drömmarna ser det ut som på 80-talet.
 
Gamla ICA. Den har nog varit stängd över 20år men här inne är jag fortfarande och handlar väldigt ofta när jag sover tydligen.
Eller så umgås jag med kompisar här utanför.
Gamla fritidsgården drömmer jag om ibland men inte så ofta, mest bara att jag har vägarna förbi. Jag tycker till viss del om de här drömmarna, speciellt när det ger en tillbaka blick i hur det såg ut förut.
 
Även om det är trevligt med tillbakablickar se ger de mig en känsla av att sitta fast.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0