Söderköpings brunn

Jag och älsklingen fick en Herrgårdsupplevelse i bröllopspresent och nu var det dags att använda den. Efter tips så blev valet Söderköpings brunn.
Det var väldigt fint där. Här är vi på väg till Smultronstället som ska ha massor av glass.
 
 
Tyvärr var det fullt med folk därinne och en enorm kö utanför. Götakanal går precis utanför så jag misstänker att de flesta hade kommit med båten. Som tur var hade de en sidolucka där man kunde köpa glass. Inte lika stort utbud men glassen var supergod.
 
Efter det var det bara att checka in och sen få eftermiddags te/kaffe med fika. Vi var fortfrande mätta på våra glassar men ville ändå fika.
 
Sen blev det en promenad. Här har vi götakanal i bakgrunden.
 
Det skulle nog vara trevligt att åka längst kanalen, får ta det när jag blir pensinär eller nåt.
 
Här satt vi och slappade ett tag. Så skönt att svalka sig men samtidigt blev vi väldigt trötta av att bara ta det lugnt. Det är väldigt sällan jag badar ute men nu blev jag sugen på att göra det oftare.
 
När man känner att man är så tjock att man är redo att sprängas men ändå ser fram emot en tre rättersmiddag...
Förrätten. Inte något för oss. Någon tugga hade räckt sen blev det för mycket.
Men det har var gott.
Det här var också gott men glassen i mitten var väldigt hård. Vi kändes oss iallafall nöjda.
 
 
Tror detta är den berömde källa som huset är byggt på. Förr kunde man få gå upp kl 4,30 och få ett vattenlavemang och kallt bad där. Men nu har de lite trevligare behandligar i sitt spa. Eller lät det gamla sättet mer lockande?
Ser förhoppningsvis inte lika sprängfet ut i svart. Dags för frukost.
Jag var fortfarnade lite mätt efter kvällen innan men det här kunde man ju inte tacka nej till. Det är inte så ofta vi äter hotellfrukost. Det hände typ....aldrig.
 
Vi hade tänkt göra ett nytt glassförsök men kände oss så mätta efter frukosten, sen längtade vi även efter barnen så vi checkade ut lite tidagare och åkte hem.
 
Jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka till Söderköping. Det var väldigt vackert och gammaldags allafall där vi var. Jag skulle ha velat gå omkring och kollat lite mer, men just nu i trimester tre kändes inte det som den bästa planen.
 
Vi är iaf väldigt nöjda och uppskattade den fina bröllopsgåva väldigt mycket. Skönt att få komma iväg lite.
 
 
 
emma
2018-06-12 @ 10:25:12
URL: http://nouw.se/islycka

otroligt fint i söderköping




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0