Glad nyhet

 
Idag fick vi en glad nyhet. Våran lilla kille har fått förskoleplats. I Januari lät de hopplöst om kommunen då vi gjort en miss i ansökan när de ändrade reglerna i kommunen. Våran pojke hade åkt ur deras 4 månaders garanti och de visste inte hur det skulle lösas. Men tydligen lyckades de göra det ändå.
 
Så nu har jag fått lite hopp om framtiden. Nu kommer jag kunna studera eller jobba osv. Jag älskar att vara hemma med honom men ingen ger mig betalt för det, tyvärr. Eftersom vi är många i familjen i för liten lägenhet så behöver vi flytta så fort som möjligt men det är hopplöst med bara en inkomst i familjen.
 
Innan lillen kom så jobbade jag inte heller. Men då var jag kopparförgiftad i flera år utan att veta om det. Jag hade fått biverkningar av min kopparspiral som utmattning, hjärntrötthet och svår värk i kroppen. Nån dag ska jag skriva ett inlägg om det, men det kommer nog bli långt.
Att ta ut kopparspiralen är nåt av det bästa jag gjort, och då hade jag ändå en sån två gånger. Jag har förlorat så många år av mitt liv på grund av det.
Jag mår så mycket bättre utan den. Nu lider jag bara av normal trötthet som beror på 1-åring som inte sover om nätterna. Men den tröttheten är ingenting mot den jag hade förut.
 
Vi kanske har det tufft ekonomiskt men jag känner ändå att mitt liv håller på att bli så mycket bättre. Att få en förskoleplats verkar kanske inte så betydelsefullt men det är det för mig. Blev så deppad i Januari när det såg hopplöst ut, men nu känner jag hopp om en bättre framtid för mig och min familj.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0