Vår Legolandsresa del 3

Jag i snyggaste kattlinnet, gör mig reda på legoland dag 2. Det vackra armbandet har ett chip i sig och fungerar som nyckel till huset, komma genom bommarna till området, komma in gratis till Monkitonki land och aquadome i lalandia. Man kan kunde även tanka det med pengar vilket vi gjorde med barnens armband.
 
Lördagen var lite kallare på förmiddagen så jag blev sugen på varmchoklad. Jag blev även löjligt glad av att få en chokladlegobit på grädden. Blir nog aldrig vuxen.
Medan mamman fryser så kan vissa andra äta glass. Annars brukar det vara hon som är frusen av sig när vi andra svettas ihjäl.
Tonåringarna drack kaffe, men då mest för att de var trötta. Oliver lyckdes till och med somna sittandes medan han väntade på att sin syster skulle åka klart nåt.
Sötaste skatten i skattkistan. Väldigt arg blev han när han skulle därifrån.
Bygga lite med lego behöver man också göra när man är på Legoland tyckte Melissa.
Legostad
Oliver och hans pappa i bergodalban. Sjuk lång kö fick de stå i för att åka den. Det är nog det enda negativa med legoland, men så är det nog på de flesta större nöjesfält nuförtiden. Fast om man vill betala så kan man köpa sig förbi köerna, men våra barn åker inte så mycket så det kändes onödigt.
Wille ville inte åka nånting men lyckades övertala honom att åka kanot med sin syster medan vi väntade på de andra. Jag lovade att han inte skulle bli blöt och han gick på det, men det blev bara lite stänk. Lillasyrran var nöjd iaf.
Flygplats i lego.
 
 
 
Legostad
Många av de har små legostäderna var riktiga häftiga att titta på. Tyvärr var vi väldigt trötta när vi var där så vi gick mest snabbt förbi och jag försökte hinna ta lite kort. Missade säkert hälften av allt som gick att se. Även om vi hade två dagar inne på själva legoland så kände vi att vi inte orkade och hann med allt som fanns. Vi är ju många i olika åldrar och vissa var höggravida så då blir det så. Men vi hade jättetrevligt ändå.
Melissa hittade sina Lego Friends.
Och några till.
Vi upptäckte att många gick omkring i fula pannband med fjädrar. Det satte igång ett minne åt mig och jag är helt säker på att jag haft ett sånt här fult pannband när jag var barn. Min man var snäll och köpte därför ett åt mig. Kände mig jättesnygg, jag lovar. Kul att ha iaf.
Någon blev avundsjuk och ville låna det. Han såg mycket sötare ut i den än vad jag gjorde som tur var.
Medan syskonen och pappan shoppade innan vi skulle därifrån så passade Milo på att somna, med ett pommes i munnen.
Tonåringarna är måttligt riade när jag vill ta en bild utanför legoland.
 
Efteråt drog vi till Lalandia. De stora pojkarna gick in på badet direkt medan Melissa fick bowla mm medan vi väntade på att Milo skulle sova klart.
När han vaknat gick vi in på Monkitonki land. Det är typ som Leos lekland. Fast vi var inte där så länge, längtade efter badet. Ganska skönt att kunna svalka av sig efter en dag ute. Vi tog inga bilder inne på badet men det finns nog bilder på Lalandias hemsida ifall men vill se hur det ser ut därinne.
Trötta barn efter badet. Lite extra trött blev man även av inomhus kvällshimlen.
Det här är inomhus i Lalandia. Ganska häftigt.
Lyssnar på lite musik.
 
Fortfarande inne.
 
Melissa köpte lego för sina sista pengar. Efter det köpte vi pizza och åkte tillbaka till huset för att äta och packa. Resan hem började fyra på natten. Den här gången tog vi båten till Göteborg.
 
Vi är väldigt sugna på att åka tillbaka. Till och med tonåringarna som inte ville följa med vill åka tillbaka. Om vi åker igen så vill vi nog stanna lite längre så man hinner med allt utan att behöva stressa eller bara kunna koppla av i huset också, baad lite bubbebad eller grilla utanför. Det verkade även finnas massa olika lekplatser runt hela lalandia men de hann vi inte med. Väldigt barnvänligt är där, precis som det bör vara.
 
Det är säkert massor som jag glömt skriva men tror jag fått med det mesta.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0