Äggletning på Anundshög

Idag tog vi oss iväg till Anundshög för våran dotter ville leta ägg. Vi har aldrig varit på nåt sånt så det kändes spännande och se vad som skulle hända. Själv såg jag nog mest fram emot att besöka anundshög då det var ganska länge sen jag var där. Det är så fint där och jag kände att min själ tankade positivenergi eller så var jag bara så glad att vara där.
 
Pappan och stora M på jakt, själv hamnade jag och baby M efter ofta eftersom det var mycket snö och is. Fast ibland ville jag även bara stanna och ta kort.
Tipspromenad och lite extra frågor.
Baby M var lite småsur eftersom det fanns mjukisdjur vid flera tipspromenadsfrågor. Min!!! tyckte han om dom och blev lite upprörd när han inte fick dom. Ett mjukisdjur var en ikeahare som hans syster har hemma så jag antar att jag ska in och gräva i garderoben nån dag efter den. Vad gör man inte för att ens bebis ska vara glad?
Uppe på kullen var det äggmålning. Jag hade inte tänkt gå upp men så blev det ändå. Bära en tung bebis upp och ner blev nästan lite som ett träningspass.
Äggmålning för att sen rulla ner ägget för kullen. Lite läskigt var det att vara däruppe tyckte jag. Hög och mycket is. Men det gick bra och förhoppningsvis ramlade ingen ner. Barnen fick även leta ägg inne i skogen och sen träffa en påskkärring och byta ägget mot en godispåse. M var så snabb där att jag inte han ta några kort.
Halva familjen. Tonåringarna tyckte att de är för stora för äggjakt men att få påskägg imorgon är de nog inte för stora för tror jag.
 
Det var dagens utflykt nu måste jag bara komma på något vi kan göra resten av dagen. Allafall jag och mina små. Min man var tyvärr tvungen att jobba lite idag men förhoppningsvis inte hela dagen.
 
Eller ska man kanske ta det lugnt när det är långfredag?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sanklamp.blogg.se

Familjeliv

RSS 2.0